Netflix review: Limitless

Ik was heel erg enthousiast toen ik de titel van deze serie zag: Limitless. Het is een spin-off van de gelijknamige film uit 2011. Die film vond ik ongelooflijk kick! Bradley Cooper speelt daarin een schrijver die door een nieuwe drugs NZT zijn gehele herseninhoud kan benutten. Het spreekt voor zich dat hij hierdoor het slimste mens van de wereld wordt.

De serie Limitless gaat verder met de drugs NZT alleen de serie heeft een nieuwe hoofdpersoon Brain Finch (gespeeld door Jack Mcdorman). Helaas komt daar gelijk het cliché om de hoek kijken, wat de serie voor mij betreft een matig/oke is. Het is een nonchalante nietsnut die in aanraking komt met NZT. Uiteraard ervaart hij hetzelfde als wat Eddie (Bradley Cooper) in de film ook deed.

Het meest verrassende vond ik wel dat in aflevering 1 gelijk een bijrolletje is voor Eddie, aangenaam verrast was ik daardoor. Hij zorgt er voor dat Brain resistent wordt voor de bij-effecten van NZT in ruil voor ….

Na de ontmoeting met Eddie, gaat de serie voor mij enorm achteruit. Het wordt daarna eigenlijk een case-solving serie zoals iedere andere soortgelijke serie. Wat mij betreft is de serie leuk om te kijken, maar meer niet. Dat waren meerdere mensen met mij eens, want het blijft bij 1 seizoen zover ik begrepen heb.

Mocht je helemaal niet bekend zijn met Limitless, dan raad ik je aan om de film uit 2011 te kijken (staat nog op Netflix) en de serie lekker te skippen. Er zijn zat andere series op Netflix die de moeite waard zijn. Zie sowieso mijn andere Netflix reviews op deze site. Bijvoorbeeld mijn review over Tyrant, wat voor mij betreft de moeite waard is. En niet te vergeten Fargo.

Binnenkort weer nieuwe reviews op mijn blog. Hou mijn blog in de gaten als je de tofste series wilt kijken op Netflix.

De trailer van de film hieronder:

Limitless, Netflix